Tyrimas: Kodėl lietuviai nemėgsta kalėdinio apsipirkimo

2016/12/14 | Tyrimas
34

Lietuviams Kalėdos labiausiai asocijuojasi su šeimos ir artimųjų susitikimu prie šventinio stalo (30 proc.), eglutės puošimu (18 proc.) ir kalėdinėmis dovanėlėmis (15 proc.), atskleidė BERENT Research Baltic atliktos kasmetinės kalėdinės apklausos rezultatai.

Tačiau, kad šventė pavyktų, apsieiti be dienos ar net kelių dienų maratono po parduotuves yra neįmanoma. Atrodytų kokia čia bėda, juk prieš Kalėdas parduotuvės sužiba visomis spalvomis: išpuoštos parduotuvių vitrinos, šventiniai pasiūlymai ir garsiai skambanti kalėdinė muzika vilioja pirkėjus, kad net sunku atsispirti. Po kelių valandų bėgiojimo iš vienos parduotuvės į kitą, apsisuka galva nuo spalvų, lempučių, kainų, pasiūlymų gausybės, žmonių šurmulio bei apie švenčių dvasią perrėkiančios M. Carey “All I want for Christmas is You”. Kai kojos nebelaiko, tiesiog įvirsti į artimiausią kavinukę su visais pirkinių maišeliais, užsisakai šilto gėrimo ir skambant kiek monotoniškesnei G. Michael “Last Christmas I gave you my heart” mėgaujiesi akimirka. Peržiūri pirkinius ir bandai susigaudyti kam dar nenupirkai dovanėlės ir kur traukti medžioti trūkstamų gėrybių. O dovanėlių reikia nupirkti tikrai gausiai, tyrimas parodė, kad 21 proc. šeimų perka nuo 9 iki 16 dovanėlių ar net daugiau. Dovanėles vos vienam ar dviem asmenims perka tik 11 proc. apklausos dalyvių.

Deja, anot tyrimo rezultatų, kalėdinis parduotuvių maratonas teikia džiaugsmą toli gražu ne visiems. Kalėdinis apsipirkimas yra smagiausia švenčių dalis – teigia 27 proc. lietuvių, o su tuo nesutinka net 44 proc.

Kalėdinį shopping’ą labiausiai apkartina greitai tuštėjanti piniginė, net 63 proc. apklausos dalyvių teigė, kad kalėdinis apsipirkimas jiems brangiai kainuoja. Labiausiai erzinančiais dalykais įvardyta: žmonių minios ir eilės parduotuvėse (61 proc.), reklamų gausa ir spaudimas pirkti (55 proc.), baimė nupirkti netinkamas dovanas kankina net 41 proc. pirkėjų.

Nors apklausa rodo, kad 57 proc. respondentų šventinė atmosfera ir kalėdinė muzika parduotuvėse ir prekybos centruose juos nuteikia palankiai, o 48 proc. džiugina pastebima pakili žmonių nuotaika ir šypsenos, tikėtina, kad ateityje trankios muzikos ir lempučių spingsėjimo vitrinose pirkėjams gali nebepakakti, nes kasmet atliekamos apklausos rodo kylančią internetinės prekybos kreivę. Šių metų kalėdinės apklausos dalyvių, mieliau perkančių dovanas internetu, procentas statistiškai ūgtelėjo, lyginant su praėjusių metų tyrimų rezultatais. Nors dovanų pirkimas internetu šiek tiek labiau būdingas vyrams, tačiau apklausos rezultatai rodo, kad vyresnės amžiaus grupės respondentai taip pat vis labiau linkę blizgančias parduotuves iškeisti į kalėdinių pasiūlymų medžioklę interneto platybėse.

Dauguma apklausos dalyvių teigia, kad dovanas perka iš anksto, tik 25 proc. dalyvių prisipažino, kad dovanėlėmis pradeda rūpintis likus 2 savaitėms iki Kalėdų, kita vertus, pirkėjų parduotuvėse iki Kalėdų pastebimai nemažėja, nes juk dar reikia pasirūpinti kalėdiniu stalu bei šventine apranga.
—–
Tyrimą atliko BERENT Research Baltic 2016 m. gruodžio 7 – 12 d. Tyrimo metu apklaustas 1001 respondentas nuo 18 m. iki 75 m. Tyrimo imtis reprezentuoja esamą Lietuvos gyventojų populiacijos pasiskirstymą pagal lytį, amžių, regionus ir kitus demografinius rodiklius.

© Cituojant tyrimo rezultatus būtina nuoroda į šaltinį “BERENT Research Baltic”.

Publikacijos:
http://verslas.lrytas.lt/rinkos-pulsas/tyrimas-kodel-lietuviai-nemegsta-kaledinio-apsipirkimo.htm
http://www.alfa.lt/straipsnis/50115935/tyrimas-kodel-lietuviai-nemegsta-kaledinio-apsipirkimo